stwórz potrzebę

Stwórz potrzebę – pierwsza zasada sprzedaży

Witam serdecznie! Stwórz potrzebę będzie na temat samej sprzedaży. Jeżeli chcesz cokolwiek zarobić w internecie, musisz się najpierw dowiedzieć jak działa prawdziwy sprzedawca. Zapraszam!

Bajka o złotym orzechu

Jeżeli jeszcze tego nie wiesz to jest to właściwa pora by Cię uświadomić. Na świecie nie ma nic za darmo! Jeżeli ktoś mówi inaczej to znaczy, że właśnie próbuje Ci coś sprzedać 🙂 

Tak jest!

Nie wierzysz mi?

Na pewno miałeś w życiu taką sytuację. Dzwoni do Ciebie pani z banku i słyszysz w słuchawce… Mam dla Pani/Pana świetną ofertę. Następnie przedstawia Ci tę świetną ofertę nie dając Ci dojść do słowa. Spróbuj tylko się wahać, a usłyszysz… No ale ona trwa tylko do końca tygodnia! Nie ma Pan jakichś wydatków? Może nowy samochód? I w tym momencie zaczynasz się zastanawiać… Hmm może ona ma rację? Przydałby mi się nowy samochód. I tak dalej… Dopóki stanowczo nie powiesz… Nie dziękuję!

Całość jest przemyślanym elementem sprzedaży.

Zobacz jak trudno było Ci odmówić tej miłej Pani. Popatrz jak wspaniałą ofertę dostałeś. Pytanie czy nie przydał by Ci się nowy samochód. To wszystko jest elementem stwarzania potrzeby i sprzedawania. Całość jest dokładnie przemyślana tylko po to, abyś ty kliencie kupił to co oni sprzedają.

Niestety nie możesz powstrzymać Pani z banku przed dzwonieniem do Ciebie bo to jest jej praca, a Ty otwierając konto bankowe wyraziłeś zgodę na otrzymywanie ofert drogą telefoniczną. No chyba, że jesteś z tego 1% ludzi, którzy tego nie zrobili.

Pani z banku może nas jednak czegoś nauczyć.

Owa umiejętność to sprzedaż! Po jakiego grzyba masz stwarzać jakieś nowe metody, studiować to nocami jeżeli banki, oraz inne instytucje, które się tym zajmują wydały na to miliardy? Po prostu zacznij się od nich uczyć!

 

Po co tworzyć potrzebę?

Większość ludzi zarabia pieniądze. Jeżeli, życie ich nie dociska oraz nie wydają wszystkiego na rachunki i jedzenie to cała reszta idzie na przyjemności i masę niepotrzebnych rzeczy. Winnymi tego stanu są firmy wydające miliony na marketing i nowe metody sprzedaży.

Zastanów się teraz ile razy miałeś wyrzuty sumienia kilka dni po kupieniu np. jakiegoś drogiego telefonu? Zastanawiałeś się po co Ci taki drogi telefon? Przecież ten tańszy też dzwoni i wysyła sms-y, a to, że ma wolniejszy procesor o 200 mHz i 2 rdzenie mniej tak naprawdę nie ma znaczenia.

Wmówiono Ci, że ten telefon z 4 rdzeniami i taktowaniem procesora 1800mHz jest Ci potrzebny. O przepłacaniu za markę już nawet nie wspomnę. Padłeś ofiarą świetnie przygotowanego planu sprzedaży połączonego z marketingiem.

Nie żebym kogoś szkalował bo kupił sobie coś co uważał za potrzebne. Nie, nie o to mi chodziło. Chodzi o uświadomienie Tobie zasad działania sprzedaży. Skoro masz zostać sprzedawcą to musisz się nauczyć myśleć jak sprzedawca 🙂

 

Stwórz potrzebę

Stwarzanie potrzeby jest podstawową zasadą sprzedaży. Jeżeli wiemy jak kogoś podejść, dużo łatwiej będzie nam tej osobie coś sprzedać.

Jeżeli ktoś z Was oglądał film „Wilk z Wall Street” tam była taka bardzo fajna scena. Główny bohater siedział w barze z ludźmi, których dopiero zatrudnił.

Nauczył ich sprzedaży w prosty sposób…

Podając długopis jednemu z kolegów powiedział: „Sprzedaj mi ten długopis.” 

Kolega wziął długopis pomyślał chwilkę i powiedział do niego: „Zrób mi przysługę… Napisz na chusteczce swoje imię.”

Wilk odpowiedział: „Nie mam długopisu!”

W ten właśnie sposób stworzył potrzebę posiadania długopisu. Wszystko wydaje się tutaj takie proste i uwierz mi takie właśnie jest. Nie ważne czy sprzedajesz długopis, książki czy samochód. Oczywiście musi zaistnieć kilka czynników, jak to aby klient miał odpowiednie środki do zakupu przedmiotu. Jeżeli jednak umiesz stworzyć potrzebę to jesteś wygrany.

Nie rozdrabniam się tutaj na tematy takie jak jakość, cena produktu bo nie mają one znaczenia. Często nie masz możliwości wybierać. Sprzedajesz to co przynosi Ci najlepszy zysk. Dlatego liczy się to jak sprzedajesz, a nie co sprzedajesz.

Jak tworzyć potrzebę w praktyce

Przykładów na to jak stworzyć potrzebę może być setki. Tak naprawdę to musi być twój pomysł. Żeby nie zostawić Cię z tym samego podam prosty przykład.

Załóżmy, że posiadasz bloga o kulturystyce. Jak powszechnie wiadomo odżywki przy ćwiczeniach na siłowni to tak naprawdę około 4-8% sukcesu, reszta to dieta i trening.

Napisz artykuł o odżywkach. Nie ściemniaj, że tylko dzięki stosowaniu różnych białek i kreatyn możesz osiągnąć sukces bo to nie przejdzie. Napisz prawdę ale spróbuj uwzględnić zalety odżywek zaczynając od największych:

  • 4-8% w skali roku to bardzo dużo, przy 12 miesiącach treningu to ponad miesiąc efektów za darmo
  • odżywki nie są szkodliwe dla zdrowia,
  • łatwiej uzupełnić niedobory diety

W ten sposób stwarzasz potrzebę. Potencjalny czytelnik, który jeszcze nie wie, że chce kupić białko w prochu zaczyna się nad nim zastanawiać.

Następnie umieszczasz w artykule link do polecanego przez Ciebie produktu za, który dostajesz prowizję. Jak działają programy partnerskie opisałem w moim wpisie pod tytułem: Programy Partnerskie – jak promować aby zarabiać.

 

Jak przygotować ofertę, która się sprzedaje?

Załóżmy, że czytelnik trafia na twoją stronę poprzez link na portalu społecznościowym. Nigdy u Ciebie nie był i jeżeli nie zainteresuje go Twój artykuł to nic nie kupi. W dodatku nigdy już nie wróci na Twoją stronę, dlatego każda oferta musi być przemyślana. To twoja jedyna szansa na pozyskanie klienta.

Cechy jakie powinna posiadać dobra oferta:

 

Oferta musi być przemyślana

Weź kartkę i długopis. Zastanów się najpierw co sprzedajesz. Napisz w punktach tematy, które chciałbyś poruszyć we wpisie, aby zgadzały się z tematyką sprzedawanego produktu. Najprościej jest to zrobić tak jak uczono Cię na lekcjach j. polskiego czyli Wstęp, Rozwinięcie, Zakończenie.

Wstęp: Najprościej jest po prostu napisać trochę o produkcie. Jego geneza, skąd pochodzi, do czego jest stosowany.

Rozwinięcie: Rozwinąć temat ze wstępu. Podać unikalność produktu, jakieś statystyki, zdjęcia. Stwórz potrzebę! 

Zakończenie: Jest to etap, w którym zachęcamy czytelnika do zakupienia produktu. Podsumowujemy całość, umieszczamy nasz link promujący.

Ciekawostka! Dużo ludzi nie czyta artykułu tylko od razu szuka linku prowadzącego do miejsca, w którym może dany produkt kupić. Z myślą o nich umieść w pierwszych akapitach rozwinięcia zdjęcie produktu podlinkowane twoim linkiem partnerskim. Na pewno taki zabieg zwiększy sprzedaż.

 

Oferta musi przyciągać klienta

Tekst, który piszesz musi być ciekawy. Jeżeli będziesz robił błędy ortograficzne lub pisał bez polskich znaków to też nie zjednasz sobie klienta. Dodatkowo dobra oferta powinna posiadać ładne zdjęcia. Jeżeli takimi nie dysponujesz to wejdź na jeden z darmowych banków zdjęć np. pixabay.com. Tam na pewno coś znajdziesz. Duży plus jeżeli posiadasz umiejętność obsługiwania programów graficznych i potrafisz tworzyć ładne grafiki. To na pewno przyciągnie ludzi. Jeżeli jesteś zaawansowanym grafikiem to możesz także stworzyć infografikę, to jeszcze bardziej się podoba. Wszystkie te rzeczy możesz także zlecić freelancerom pracującym w internecie. Ogłoszeń typu „zrobię grafikę tanio” jest pełno np na OLX. Lepiej zapłać komuś 50 zł aby zrobił to dobrze. Zainwestuj bo ładny wygląd naprawdę przekłada się na sprzedaż. Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie kupują oczami.

 

Oferta musi budować zaufanie

Informacje, które opisujesz muszą być prawdziwe! Jeżeli zamierzasz napisać jakieś statystyki, badania itp., to podaj link do źródła. Sprawdź w kilku miejscach czy to co piszesz jest prawdą. Jeżeli napiszesz coś nieprawdziwego i ktoś to sprawdzi to jesteś spalony. Szczególnie jest to ważne kiedy buduje się markę w internecie.

 

Oferta musi trafiać do ludzi

Nawet najlepiej przemyślana i przygotowana oferta nic nie sprzeda jeżeli nie zobaczą jej ludzie. Dla tego promuj ją! Umieść link do niej w mediach społecznościowych, YouTube. Jeżeli trzeba to zainwestuj w reklamę. Polecaj ją znajomym. Wydrukuj ulotki i rozdawaj je na ulicy. Sposobów na promowanie jest setki. Bądź kreatywny i wymyślaj nowe. Tylko od Ciebie i twoich pomysłów zależy sukces.

 

Sprzedaż bez tajemnic

Pracuj inteligentnie! Planuj swoje działania i ucz się nowych rzeczy. Świat idzie do przodu i Ty także powinieneś. Jeżeli osiągniesz sukces z jakaś metodą to staraj się ją udoskonalić. Jeżeli już nie będzie co udoskonalać to zacznij myśleć nad czymś nowym bo tylko z takim podejściem można osiągnąć sukces.

 

Koniecznie podzielcie się swoimi odczuciami w komentarzu. Z wielką chęcią słucham historii innych. W ten sposób człowiek najszybciej się rozwija.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *