programy partnerskie

Programy Partnerskie – jak promować aby zarabiać?

Witajcie serdecznie! Dzisiejszy wpis będzie wprowadzeniem do zarabiania na programach partnerskich. Dowiecie się w nim jak skutecznie promować produkty aby lepiej zarabiać. Zapraszam!

Programy Partnerskie

Zacznę od przypomnienia zasady działania programów partnerskich.

Działają one na zasadzie polecania. To znaczy, że umieszczając polecany produkt w treści swojego wpisu dostajemy prowizję za każdą sprzedaną sztukę poprzez ten artykuł.

Nie jest łatwo sprzedawać w ten sposób jeżeli nie wiemy dokładnie jak to robić. W celu zwiększenia swojej skuteczności polecam kierować się moimi wskazówkami.

 

Warto mieć swoją stronę

Nie możemy polecać produktów jeżeli nie mamy gdzie tego robić. Najlepszą opcją byłby blog osobisty. Jak stworzyć takiego bloga opisałem w moim wpisie pod tytułem: TWORZENIE BLOGA WORDPRESS – krok po kroku.

Dlaczego blog jest najlepszą opcją?

Blog to najlepsza opcja ponieważ zapewnia stabilny przychód ludzi przez cały czas. To znaczy, że raz dodany wpis będzie z czasem zyskiwał coraz więcej czytelników. Daje to dużą przewagę nad promowaniem produktów w sieciach społecznościowych. Oczywiście możemy wykorzystać sieci społecznościowe oraz kanały YouTube do promowania samego posta na blogu. Wtedy jest to jak najbardziej wskazane.

 

Dopasowanie treści artykułu do promowanego produktu

Jest to bardzo ważny punkt. Wyobraźcie sobie, że wchodzicie na forum o naprawach samochodów i znajdujecie tam reklamę nart. Przykład może trochę abstrakcyjny ale całkiem nie dawno niestety z takim właśnie się spotkałem 🙂 Jest to przykład tragicznego dobrania treści do promowanego produktu. Pamiętajcie więc o tym aby zwracać szczególną uwagę na dopasowanie produktu. Nikt nie kupi Wam nart w serwisie z naprawami samochodowymi.

Listę polecanych przeze mnie programów partnerskich znajdziecie na poniższej stronie. Na pewno każdy znajdzie program dla siebie.

LISTA POLECANYCH PROGRAMÓW PARTNERSKICH

 

Skup się na jednej gałęzi produktów

Podam Wam tutaj fajny przykład z mojego życia.

Kiedyś byłem współtwórcą małego serwisu o grach. Z kilkoma kolegami mieliśmy ambitny plan pisania artykułów o wszystkich grach. Jak nie trudno się domyślić jest to praca na cały sztab ludzi i robota szybko nas przerosła. Miesięcznie mieliśmy około 500-700 unikalnych wejść miesięcznie. Pracy było bardzo dużo, nie nadążaliśmy za nowościami. Postanowiliśmy, że trzeba coś z tym zrobić. Przebranżowiliśmy naszą dotychczasową stronę na nowy serwis tylko o internetowych grach przeglądarkowych. To był strzał w dziesiątkę! Liczba wejść miesięcznie wzrosła dziesięciokrotnie.

Ten prosty przykład pokazuje, że dużo lepiej jest skupić się na małej niszy i pisać jeden dobry, wartościowy artykuł raz na jakiś czas. Jako ciekawostkę dodam, że wyszukiwarka Google dużo bardziej lubi małe niszowe strony z konkretnymi wpisami, niż duże serwisy. Zwróćcie uwagę na to jak często po wpisaniu jakiegoś zapytania w Google pierwsze wyniki wyszukiwania to właśnie blogi personalne.

 

Ukrywaj swoje linki promujące

Zacznę od wytłumaczenia pojęcia „link promujący”. Jest to nic innego jak unikalny link wygenerowany specjalnie dla Was przez program partnerski. Najczęściej generuje się go po zalogowaniu do panelu danego programu partnerskiego i kliknięciu w produkt, który chcemy promować. Dzięki niemu dany program wie, że to Wy poleciliście produkt.

O co chodzi z tym ukrywaniem?

Jeżeli mam to wyjaśnić to najpierw muszę pokazać wam jak ogólnie działają te linki, a więc…

Klikając w taki link promujący zostajesz przeniesiony na stronę produktu w danym programie. Nawet jeżeli nie kupisz go od razu to twój komputer zapisuje plik zwany „ciasteczkiem”. Ciasteczko jest przechowywane na twoim komputerze zazwyczaj 60 dni. Dzięki temu jeżeli ponownie odwiedzisz stronę i kupisz dany produkt to program partnerski będzie wiedział komu naliczyć prowizję za sprzedany produkt.

Ludzie w internecie ogólnie są świadomi istnienia takich linków i najczęściej starają się w owe linki nie klikać.
Dlaczego?
Po prostu „pies ogrodnika” (Sam nie może mieć i komuś też nie pozwoli). 

Niektórzy po prostu nie potrafią docenić tego, że poświęcasz swój czas, dajesz im coś za darmo, robisz recenzję, piszesz opinię. Dostają coś na co by prawdopodobnie nie trafili lub długo tego szukali, a oni nie dadzą Ci zarobić nawet jeżeli nic ich to nie kosztuje.

Nie twierdzę, że wszyscy są tacy ale właśnie tych zawistnych ludzi musimy jakoś przechytrzyć ;-]

Jak to zrobić?

Na ten temat najprawdopodobniej napiszę osobny wpis jednak tutaj dam Wam kilka drobnych przykładów.

  • Każde zdjęcie użyte w artykule możecie podlinkować, linkiem promującym.
  • Dowolny tekst także możecie podlinkować.
    Czyli zamiast dodawać link w takiej postaci:
    http://www.wilkebiznesu.pl/
    użyjcie podlinkowanego tekstu: KUP TUTAJ
  • Można także używać skracania linków np: Skracacz GOOGLE
    Metoda działania takiego skracacza w skrócie:
    Wklejacie w nim swój link partnerski np:
    http://www.wilkebiznesu.pl/
    i dostajecie coś takiego:  https://goo.gl/tFLjlO

Czy ukrywanie jest legalne?

Jak najbardziej! Przecież nie wprowadzasz nikogo w błąd. Ba! Nawet robisz coś pożytecznego bo kierujesz potencjalnego kupca bezpośrednio zainteresowanego produktem do właściwego sklepu. Innymi słowy wykonujesz pracę. Przecież należy Ci się za to zapłata!

Reasumując

To co tutaj napisałem to absolutne podstawy. Na ich podstawie powinniśmy zacząć diagnozować problem. Często zdarza się tak, że zmiana z pozoru mało istotnej rzeczy może przeważyć szalę sukcesu oraz porażki. Pamiętajcie aby zawsze zachowywać umiar. Nie spamujcie linkami w poście bez opamiętania. Bardzo źle czyta się wpis, w którym jest 20 linków mówiących „KUP MNIE”. Prawdziwa sztuka to napisać dobry tekst ze sprytnie ukrytymi linkami, w które klika się mimo woli. Dla e-biznesmenów zarabiających na programach partnerskich jest to chleb powszedni i pierwsza umiejętność do opanowania.

Dzięki za przeczytanie wpisu! Podzielcie się swoimi odczuciami w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *